Geen treinen tussen Venlo en Venray

Gepubliceerd op 10 augustus 2018 om 12:23

door ProRail wordt er de komende tijd aan de Maaslijn gewerkt. Tijdens deze werkzaamheden rijden er op delen van de Maaslijn dan geen treinen. De werkzaamheden starten steeds om 20.59 uur en duren tot einde dienst. Op 15, 16, 22 en 23 augustus wordt er gewerkt tussen Venlo en Venray. Arriva zet bussen in.

Op bovengenoemde dagen werkt ProRail tussen Venlo en Venray. Arriva rijdt op het traject tussen Roermond en Venlo en Venray en Nijmegen gewoon met de trein. Tussen Venlo en Venray worden bussen ingezet. Voor het vervoer met een vervangende bus heeft de reiziger een geldig vervoerbewijs nodig zoals bijvoorbeeld een OV-chipkaart.lees meer op bron:https://www.kliknieuws.nl/regio/maasdriehoek/algemeen/139950/geen-treinen-op-de-maaslijn-tussen-venlo-en-venray

Venlo - Venray en Nijmegen - Venlo

S1 Venlo - Venray

van woensdagavond 15 augustus
t/m donderdagavond 16 augustus

Oorzaak

Werkzaamheden aan het spoor

Gevolg

Er rijden vanaf 20.58 uur geen treinen tussen Venlo en Venray. Tevens rijdt de laatste trein Tussen Nijmegen (v. 00.08 en Venlo (a. 01.01) niet.

Advies

Je kunt gebruikmaken van stopbussen.

Venlo - Venray en Nijmegen - Venlo

S1 Venlo - Venray

van woensdagavond 22 augustus
t/m donderdagavond 23 augustus

Oorzaak

Werkzaamheden aan het spoor

Gevolg

Er rijden vanaf 20.59 uur geen treinen tussen Venlo en Venray. Tevens rijdt de laatste trein tussen Nijmegen (v. 00.08) en Venlo (a. 01.01) niet.

Advies

Je kunt gebruikmaken van stopbussen.

 

Op het noordelijk deel van de Maaslijn wordt de treinbeveiliging vernieuwd

Treinbeveiliging is één van de belangrijkste onderdelen van het spoor en zorgt ervoor dat treinen veilig van A naar B kunnen rijden. Het systeem detecteert treinen en zorgt dat seinen, wissels en overwegen in de juiste stand staan wanneer een trein passeert.

NIEUW SYSTEEM

Het huidige systeem wordt al tientallen jaren toegepast en op een aantal locaties naderen kabels en seinen het einde van hun levensduur. Om onnodige storingen te voorkomen is het daarom tijd het systeem te vernieuwen. Het nieuwe systeem werkt niet meer via koperen leidingen, maar via glasvezel. Dit heeft als voordeel dat de aansturing plaatsvindt via een centrale computer waardoor we bij een storing sneller kunnen zien wat er aan de hand is. 

PVT

In 2017 is ProRail gestart met de uitvoering van het Programma Vervanging Treinbeveiliging (PVT). Op een aantal trajecten, waaronder dus de noordelijke Maaslijn, worden alle kabels en leidingen én apparatuur langs de baan vernieuwd. Een complex en ingrijpend project. Pas als de nieuwe treinbeveiliging helemaal is aangelegd en uitgebreid getest, gaat de knop om en neemt de nieuwe treinbeveiliging het over van het huidige systeem. 

VEILIG WERKEN

Op de noordelijke Maaslijn werkt ProRail bij de vervanging van de treinbeveiliging samen met design & consultancybureau Arcadis en aannemer Dura Vermeer. Om veilig te kunnen werken zijn er overal langs het spoor houten hekken geplaatst. Deze zorgen ervoor dat de spoorwerkers niet per ongeluk op het spoor terecht kunnen komen terwijl ze aan het werk zijn. Maar een deel van het werk kan alleen maar worden uitgevoerd wanneer er geen treinen rijden.

GEVOLGEN TREINVERKEER

Op de Noordelijke maaslijn is ervoor gekozen het treinverkeer regelmatig stil te leggen in de nachten van woensdag op donderdag en in de nachten van donderdag op vrijdag na 21:00 uur. In die periodes zet Arriva op de Noordelijke Maaslijn treinvervangend vervoer in. Dit zal duren tot en met september. Voor de juiste reisinformatie kun je het beste kijken op de  website van Arriva(link is external)

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.