Noodkreet uit zorgcentrum Overloon

Gepubliceerd op 6 augustus 2016 om 20:09

Noodkreet uit zorgcentrum Overloon: ik voel me net een nummer

OVERLOON - Zie het als ‘een noodkreet’. Een boze mail richting krant, waarin de gehandicapte Hans Siroo, 54 jaar uit Overloon, in enkele zinnen zijn hart lucht. Over de teruglopende kwaliteit van de zorg in dit land. Hij praat uit ervaring.

Een noodkreet, geschreven om 04.31 uur nog wel! Op een tijdstip dat de gemiddelde mens slaapt. Geschreven in een tijd van landelijk ophef veroorzakende verpleeghuislijsten, maar ook van een nieuwe ingrijpende reorganisatie à 10 miljoen euro bij Pantein, de Boxmeerse zorgstichting waarvandaan de Overloner zorg krijgt.

Noodgedwongen
„Waarom ’s nachts? Omdat ik toen toch niks anders te doen had. Ik heb een dwarslaesie, ben vanaf borsthoogte verlamd. Ik kan nergens heen, heb tijd zat. Ik zit of in een rolstoel of ik lig op bed”, zegt Siroo. Die bewuste nacht van zijn noodkreet zat hij ‘noodgedwongen’ urenlang in zijn rolstoel. Hierover later meer. „Ik zat wat te kaarten op internet en surfde wat rond op het net. Van het een kwam het ander. Ik vind dat de grens bereikt is met telkens nieuwe bezuinigingen. Ja, het zit me hoog, vandaar de mail.” lees meer op bron: www.gelderlander.nl/regio/maasland/boxmeer/noodkreet-uit-zorgcentrum-overloon-ik-voel-me-net-een-nummer